Medieplan & genomförande

En taktisk plan för din kommunikation

Vi har kommit till steg åtta och då vill vi presentera medieplanen som är baserad på våra gemensamma beslut. Den handlar dels om den kortsiktiga taktiken som visar hur vi genomför kommunikationen, dels om den långsiktiga strategin som vi har kommit överens om.

Medieplanen delas upp i olika delar:

  • Varumärkesbyggande kampanjer som syftar till att bygga preferens.

  • Produktpositionerande kampanjer som syftar till att bygga kunskap om en specifik produkt, tjänst eller kategori.

  • Säljstödjande kampanjer som uppmärksammar enskilda erbjudanden.

Medieplanen tar även hänsyn till verksamhetens andra kampanjer som vi hanterar, exempelvis företagets egna och sociala kanaler.

När du har godkänt planen gör vi vårt allra bästa arbete för att realisera den.

Resultatet är mediaplanen, en taktisk plan som fungerar som en strategisk karta för er kommunikation.

tbs-gantt.png
Magnus In De Betou

Vill du veta mer om hur jag kan hjälpa dig?

Magnus In De Betou
Ansvarig Programmatiskt
+46 763 47 53 85 magnus.indebetou@tbs.se