Peter Forsman

Peter Forsman
Analytiker
Stockholm
+46 736 380 876 peter.forsman@tbs.se

Peter arbetar som analytiker på TBS. För kunders räkning gör han målgruppsanalyser och olika typer av undersökningar. Peter är ständigt på jakt efter nya insikter kring annonsörernas målgrupper och deras beteende i olika mediekanaler. Han studerar dagligdags utfall och resultat av olika insatser, samt de synergieffekter som kan uppstå i kombinationen av olika mediekanaler.

Peter är civilingenjör i botten och har studerat industriell ekonomi på KTH. Han har också arbetat som konsult inom bank-, vård- och läkemedelsbranschen. Då har det främst handlat om affärsutveckling, projektledning och utveckling av digitala tjänster. Jag brinner för problemlösning och gillar när jag får upptäcka och lära mig nya saker säger Peter.

Sin kreativa sida får Peter även utlopp för när han spelar med sitt band. Han gillar även att utmana sig själv på olika sätt, till exempel genom att ställa upp i Swimrun eller ägna sig åt olika action-sporter som kitesurf eller skidåkning. Inte helt oväntat har Peter utvecklat en egen vinprovningsapp; Oak.