TBS Blogg

Senaste inläggen

7 saker att tänka på innan du börjar med programmatiska köp

Programmatiska medieköp är ett bekant och uppskattat ansikte på dagens mediemarknad. Att använda realtids-updaterad data för att nå rätt målgrupp, på rätt plats, vid rätt tidpunkt med rätt budskap är en tydlig fördel som uppmärksammats av många företag. Vad som inte är lika tydligt är de potentiella fallgroparna med programmatiska köp, då dessa enkelt kan undvikas - om man vet vad man ska tänka på. 

Därför är Programmatic överlägset gårdagens digitala medieköp

Många verksamma inom media och marknadsföring vill gärna ligga i framkant gällande det senaste inom marknadsteori och av vad som ses som aktuell managementlära. Må det kallas ”One to One”, ”Relationsmarknadsföring”, ”Tribal Marketing”, ”Affiliate Marknadsföring” eller vad som helst men det är viktigt att vara där när det händer. Ordet på mångas läppar är för tillfället (och kommer sannolikt vara så länge till) Programmatic buying, eller Programmatisk annonsering.