TBS Blogg

Senaste inläggen

Så har maskininlärning förändrat annonsering

Annonsering med Maskininlärning All annonsering syftar till att uppnå en effekt hos mottagaren - t.ex. att göra ett varumärke känt, att väcka ett intresse, eller uppmuntra till en handling. Mängder med faktorer påverkar huruvida en annonskampanj är effektiv och når sina mål. Traditionellt har kunnandet om detta vilat på lika stora delar konsthantverk som logik och vetenskap.

Lyssna på Magnus i Markets gästpodcast

Vår egen Magnus In De Betou är med i Markets gästpodcast och pratar om fördelarna med programmatisk online-annonsering, och hur det egentligen fungerar.

Programmatisk videoannonsering – tre saker att beakta.

Video på nätet är inte det samma som TV-annonsering. I digitala miljöer tenderar vi att vara mindre tålmodiga och samtidigt är vi betydligt mer mätbara, vilket återspeglar sig i hur man bör kommunicera med rörligt material i digitala kanaler.

Från bud till annons: så funkar programmatiska annonsköp

Det traditionella annonsköpets tid är förbi. Processen har kasserats av vår nya digitala värld. Man skulle kunna säga att vi precis lämnat en vinter bakom oss och möter en digital vår. Det är inte vitsippor som växer i backen, utan en ny form av annonsköp; programmatisk annonsering. Låt oss ta en titt bakom draperiet på hur processen ser ut för dig som medieköpare när du gör programmatiska medieköp, hur ett bud blir till en annons helt enkelt.