TBS Blogg

Senaste inläggen

Behöver man marknadsföring - egentligen?

Nu är tiden här igen, när många påbörjar sina marknadsplaner för nästa år och stressen med processerna såväl internt som externt smyger sig på.

Podcast: Den förändrade kundresan & Mediekanalernas roll

 Vår egen Marcus Kres medverkar i Markets Gästpodcast och pratar om den digitala transformationen, generationsväxlingen, Mediebarometern och vad de har gemensamt.

Detaljhandelns Mediebarometer 2017 är klar!

Vi vill stolt presentera årets upplaga av Detaljhandelns Mediebarometer som vi har tagit fram i samarbete med HUI Research. Detta är den andra rapporten av en serie som vi har för avsikt att fortsätta med. 

Tillbakablick på Detaljhandelns Mediebarometer 2016 års upplaga

Vi blev ganska överrumplade förra året då vi för första gången släppte Detaljhandelns Mediebarometer. Både över det stora intresset och några av de insikter som vi blev varse. I det här inlägget ger jag dig en tillbakablick och en reflektion över 2016 års upplaga.

Nyheter i Detaljhandels Mediebarometer 2017

Mediebarometern 2016 var i mångt och mycket ett test på om innehållet var intressant för handeln. Det har vi fått bekräftat i och med den stora positiva respons som vi fått. Det är helt uppenbart att handeln är intresserad av att följa utvecklingen i mediebranschen. Media är trots allt en av handelns större kostnadsposter.

Årets upplägg av Detaljhandels Mediebarometer 2017

Nu är arbetet i full gång med 2017 års barometer. Erfarenheterna från förra året är många och väldigt positiva. Rapporten har mottagits väl av handeln och det har varit ett stort intresse för våra frukostseminarier tillsammans med Market.

Detaljhandelns Mediebarometer - utmanar traditionella tankemönster

Som erfaren mediespecialist åt detaljhandeln är det fantastiskt kul att få möjligheten att lyfta mediefrågorna i branschen på detta sätt. Och att få ett kvitto på att intresset kring mediefrågorna och frågeställningar kring detta delas av många.

Marknadsföring i Sociala medier på konsumentens villkor

Sociala medier har under flertalet år varit det heta samtalsämnet inom kommunikationsvärlden. Alla annonsörer känner att dom måste vara närvarande för att hänga med i utvecklingen.