TBS Blogg

Senaste inläggen

TBS Mediabyrå nominerad till Årets Byrå 2018

Vi är så glada och tacksamma att vi i år återigen blivit nominerade till Årets Byrå.  Hoppas att vi går hela vägen den här gången.  

Var med och påverka Retail Awards 2018

Retail Awards är Svensk Handels årliga evenemang och Sveriges största handelsgala. Syftet med Retail Awards är att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar inom handeln.

Detaljhandelns Mediebarometer 2017 är klar!

Vi vill stolt presentera årets upplaga av Detaljhandelns Mediebarometer som vi har tagit fram i samarbete med HUI Research. Detta är den andra rapporten av en serie som vi har för avsikt att fortsätta med. 

Butiksöppningar: Vart är detaljhandeln på väg?

Enligt HUI jobbar cirka 177 000 svenskar bara inom sällanköpshandeln idag, det vill säga detaljhandeln exklusive dagligvaruhandeln. Samtidigt som den snabba tillväxten inom e-handeln fortsätter. Så vart är detaljhandeln på väg?

Varför prestigelösa samarbeten är viktigt vid butiksöppningar

En butiksökning ger dig nya möjligheter att bygga varumärken, relationer och affärer. Aldrig förr har möjligheterna varit gynnsammare för att informera och inspirera med hjälp av media. Egna kanaler, köpta kanaler och förtjänade kanaler är alla lika viktiga i arbetet med att påverka attityder och beteendeförändringar.

Tillbakablick på Detaljhandelns Mediebarometer 2016 års upplaga

Vi blev ganska överrumplade förra året då vi för första gången släppte Detaljhandelns Mediebarometer. Både över det stora intresset och några av de insikter som vi blev varse. I det här inlägget ger jag dig en tillbakablick och en reflektion över 2016 års upplaga.

E-handel - lika mycket mediemöjlighet som affärsmöjlighet

Den digitala världen växer för varje dag. Konsumenterna kan shoppa på nätet dygnet runt, allt fler gör det och allt vanligare blir det att handla via mobilen, enkelt snabbt och säkert.

Nyheter i Detaljhandels Mediebarometer 2017

Mediebarometern 2016 var i mångt och mycket ett test på om innehållet var intressant för handeln. Det har vi fått bekräftat i och med den stora positiva respons som vi fått. Det är helt uppenbart att handeln är intresserad av att följa utvecklingen i mediebranschen. Media är trots allt en av handelns större kostnadsposter.

Butiksöppningar: Bada gärna i fakta. Men drunkna inte i detaljerna.

Som medieexpert eller marknadschef vet vi av erfarenhet att det är lätt att fördjupa sig i detaljer vilket kan medföra risker att bli för smal i medievalet.

Butiksöppningar: Varför mediaplanen är viktig för dig som marknadschef

I arbetet med att skapa de gynnsammaste förutsättningarna för en framgångsrik butiksöppning kan en en väl utarbetad mediaplan visa sig vara din allra bästa vän och nyttigaste redskap för succé.