TBS Blogg

Ta chansen att nominera Årets Marknadsförare inom franchise!

Christian Forsman

Christian Forsman

Christian, TBS grundare och nestor, har omfattande erfarenhet av management consulting och gedigen kunskap om övergripande affärsstrategiers påverkan på marknadsföringsinsatserna. Christian är civilingenjör från Chalmers och har en MBA från Columbia Business School i New York. På fritiden är det naturupplevelser och segling i kombination med ett brinnande intresse för matlagning som gäller.

För 20:e året i rad är det dags för Svensk Franchise att arrangera Frannygalan. Under en helkväll prisas samt uppmärksammas diverse franchise-företagare, och sju priser i sju olika kategorier kommer att delas ut.

Som stolt sponsor av utmärkelsen Årets Marknadsförare vill vi såklart ge galan lite extra uppmärksamhet, och samtidigt uppmuntra var och en att gå in och nominera en exceptionell marknadsförare.

 

Arets-marknadsforare-franny-galan-2018

 

Följande priser kommer att delas ut

Vem som helst får nominera både personer eller kedjor till samtliga priser. Tre finalister i varje kategori bjuds sedan in till galan, och på plats utropas de vinnare som Svensk Franchises styrelse har utsett.

 

Du kan nominera personer och kedjor i följande kategorier:

  • Årets Franchisekedja
  • Årets Franchisetagare i Sverige
  • Framtidens Franchise
  • Årets Marknadsförare
  • Årets FranchiseBragd
  • Årets CFO
  • Årets Nytänkare

 

Nominera Årets Marknadsförare

Har du en lysande marknadsförare i din närhet? Eller känner du till någon franchisekedja som är riktigt duktig på att kommunicera och göra avtryck hos konsumenten?

 

Gå in och nominera dessa till Årets Marknadsförare och ge dem chansen att vinna både ära och berömmelse på Frannygalan den 24 mars. Sista nomineringsdag är den 23 februari.

 

Nominera Årets Marknadsförare Här

 

Varför sponsrar vi Årets Marknadsförare?

Som många redan vet är vi på TBS specialiserade på detaljhandelsföretag. Denna industri existerar i ett flertal olika varianter, där respektive kedja och nivå har olika fokusområden. Vissa samarbetar över gränserna för att generera bättre inköpskraft, medan andra är en del av ett gemensamt varumärke vars samarbete är mer toppstyrt.

 

Gemensamt för alla dessa kedjor är dock att det ofta uppstår problem gällande vad som ska göras lokalt, och vad som ska göras centralt. Förutsättningarna är nämligen helt olika när det kommer till att marknadsföra helheten, och allt beror på vilken struktur kedjan har.

 

I takt med att marknaden förändras på grund av, eller tack vare, digitalisering och transparens finns inte många konkurrensmedel kvar att använda sig av. Ändå är det tydligt hur viktigt kommunikation och marknadsföring är för en kedja.

 

Att ha en god kännedom om just denna problematik, samt hur man bör hantera en fri fackhandels alternativt en integrerad kedja, är en stor del av vårt DNA. Därför vill vi självklart vara med och utveckla företagens kommunikation gentemot konsumenterna. Vi vill bidra till att reklamen blir än mer träffsäker så att våra kunder spenderar sina reklampengar på ett optimalt sätt.

 

Vi ser det därför som en självklart att vara med och lyfta upp marknadsförare som lyckats exceptionellt bra, de allt mer svåra förutsättningarna till trots. Därför sponsrar vi priset Årets Marknadsförare på Frannygalan.

 

Vill du nominera en person eller kedja?

Förra året fick Frannygalan in 76 eminenta nomineringar. Hjälp oss att slå det genom att nominera en marknadsförare eller franchisekedja som just du tycker sticker ut ur mängden!

 

Nominera här