TBS Blogg

IKEA Kök vinner Årets Butikskoncept på Retail Awards 2018

Christian Forsman

Christian Forsman

Christian, TBS grundare och nestor, har omfattande erfarenhet av management consulting och gedigen kunskap om övergripande affärsstrategiers påverkan på marknadsföringsinsatserna. Christian är civilingenjör från Chalmers och har en MBA från Columbia Business School i New York. På fritiden är det naturupplevelser och segling i kombination med ett brinnande intresse för matlagning som gäller.

Varje år går Retail Awards av stapeln, Sveriges största handelsgala, vilket är en spektakulär tillställning med över 600 gäster varav är 36 finalister och där 12 vinnare ska koras. Utmärkelserna som delas ut ingår olika kategorier, så som årets ledare, årets tillväxtbolag och årets butikskoncept.

 

Den 21 maj hölls eventet på Waterfront i Stockholm och 2018 års vinnare korades. Vi på TBS Mediabyrå, som stolt sponsor av Retail Awards, vill framföra ett stort grattis till en vinnare som vi tycker förtjänar en extra hyllning: IKEA Kök, som korades som vinnare i kategorin Årets Butikskoncept.

 

Genom att öka sin tillgänglighet och finnas där kunderna rör sig i centrala Stockholm, sedan hösten 2017, har IKEA Kök effektiviserat köpprocessen för alla parter markant. IKEA når nya kunder, och butiken som skulle haft öppet i ett halvår kommer nu att hålla portarna öppna till sommaren 2019.

 

Christian Forsman, VD på TBS Mediabyrå, gratulerar till utmärkelsen:

 “Vi gratulerar IKEA Kök till den prestigefyllda vinsten av Årets Butikskoncept på Retail Awards 2018. Som vi ju alla vet är butikskonceptet den bärande idén för all handel oavsett om det är en fysisk eller virtuell butik.”

 

Är du nyfiken på att läsa mer om hur den digitala transformationen förändrar landskapet för kommunikation och e-handel idag? Läs mer i Mediebarometern 2018.

 

 

ladda ner detaljhandelns mediebarometer 2018