TBS Blogg

Senaste inläggen

Podcast: Koll på sajten – spåra eller spåra ur!

 Leif Grenevall och Tomas Lindqvist medverkar i Markets Gästpodcast och pratar om vikten av att spåra och mäta trafiken på sajten och hur man utvärderar och fattar bättre beslut baserade på säkerställd trafikdata.

Lyckad annonsering på sociala medier – finns det ett facit?

Sociala medier har under de senaste åren blivit en självklar plats för annonsering. Nya plattformar poppar upp med jämna mellanrum medan andra försvinner, det enda vi vet med säkerhet är att förändringar sker konstant. Som annonsör är det inte alltid lätt att veta hur man ska gå till väga. För att underlätta navigering i den sociala djungeln har vi sammanställt handfasta tips på hur du skapar sociala mediekampanjer som på bästa sätt gynnar din affär.

Så har maskininlärning förändrat annonsering

Annonsering med Maskininlärning All annonsering syftar till att uppnå en effekt hos mottagaren - t.ex. att göra ett varumärke känt, att väcka ett intresse, eller uppmuntra till en handling. Mängder med faktorer påverkar huruvida en annonskampanj är effektiv och når sina mål. Traditionellt har kunnandet om detta vilat på lika stora delar konsthantverk som logik och vetenskap.

Behöver man marknadsföring - egentligen?

Nu är tiden här igen, när många påbörjar sina marknadsplaner för nästa år och stressen med processerna såväl internt som externt smyger sig på.

Podcast: Den förändrade kundresan & Mediekanalernas roll

 Vår egen Marcus Kres medverkar i Markets Gästpodcast och pratar om den digitala transformationen, generationsväxlingen, Mediebarometern och vad de har gemensamt.

IKEA Kök vinner Årets Butikskoncept på Retail Awards 2018

Varje år går Retail Awards av stapeln, Sveriges största handelsgala, vilket är en spektakulär tillställning med över 600 gäster varav är 36 finalister och där 12 vinnare ska koras. Utmärkelserna som delas ut ingår olika kategorier, så som årets ledare, årets tillväxtbolag och årets butikskoncept.

Lyssna på Magnus i Markets gästpodcast

Vår egen Magnus In De Betou är med i Markets gästpodcast och pratar om fördelarna med programmatisk online-annonsering, och hur det egentligen fungerar.